Scheveningen - IJmuiden - Enkhuizen - Reisverslag uit Enkhuizen, Nederland van Iris - WaarBenJij.nu Scheveningen - IJmuiden - Enkhuizen - Reisverslag uit Enkhuizen, Nederland van Iris - WaarBenJij.nu

Scheveningen - IJmuiden - Enkhuizen

Blijf op de hoogte en volg Iris

20 Augustus 2015 | Nederland, Enkhuizen

Liggen we toch nog 2 dagen verwaaid en verregend in Scheveningen. Voor het eerst weer eens een lange broek aan!! Maar we vermaken ons prima. Boekje lezen, filmpje kijken, helpende handen bij boten die tijdens aanleggen compleet verwaaien, uitslapen, jan naar de kappen en lekker DimSum eten in oud-Scheveningen met Bin.

En dan woensdag naar IJmuiden. Er zijn toch best nog wel hoge golven vanaf zee, en dat samen met stroming en maar een beetje wind, dus weinig zeilen, maat dat we onze magen toch wel even voelen. Maar dat is gelukkig na ons ontbijt over. Beter toch eerst te ontbijten en dan pas weg te varen.....

Net voor IJmuiden worden we nog aangehouden door Customs. "Waar gaat u heen, waar komt u vandaan en moet hoeveel aan boord?" Jammer geen controle van de papieren. Hadden we geweten of we echt alles goed voor elkaar hadden..:-))

De haven van IJmuiden leek wel uitgestorven. Iedereen vertrokken voor de "sail in" dus genoeg mooie plekjes. En het is weer prachtig weer dus ook mooi moment om nog eens naar het strand te gaan. Pas de 2e keer deze vakantie.....

Donderdag gaat de tocht verder. In Amsterdam maken we in de IJ-haven samen met heel veel andere scheepjes een mooi rondje langs de prachtig Tall-ships. Indrukwekkend. En dan weer verder naar Enkhuizen.

Ter hoogte van Marken komen Wyp met de Cracklin Rosie tegen. Voor het eerst dat we deze zien varen. Wel leuk! hij herkende ons al van verre aan de bolle Jan die we uithadden. Niemand heeft natuurlijk zo'n mooi geel/blauw zeiltje.....

En dan komt Enkhuizen in zicht. We zoeken een mooi plekje in de Oude gemeentehaven. Het blijven bij ons de meest favoriete havens die gemeentehavens. Meestal in het stadje en altijd wat te zien en te beleven.