Hellevoetsluis - Reisverslag uit Hellevoetsluis, Nederland van Iris - WaarBenJij.nu Hellevoetsluis - Reisverslag uit Hellevoetsluis, Nederland van Iris - WaarBenJij.nu

Hellevoetsluis

Blijf op de hoogte en volg Iris

14 Augustus 2015 | Nederland, Hellevoetsluis

Inmiddels hebben we na Veere ook nog Zierikzee en Willemstad bezocht en liggen we nu in Hellevoetsluis. Het rondje zeeland is geklaard. Nog door de Goeresesluis in de Haringvlieddam bij Stellendam (ja,ja goed voor je aardrijkskunde zon'n rondje Zeeland) en we zitten weer op zee richting Scheveningen.

Leuke stadjes bezocht in Zeeland en nog steeds prachtig weer.
Spannende sluisjes met vaste bruggen. Passen we er echt wel onderdoor?? We weten nu dat de mast ergens tussen de 17.50 en 18 m is. En we konden er inderdaad net onderdoor. De sluiswachter had maar net gelijk met "dat past altijd mevrouw" met z'n 18.40 hoge brug!!

Gisteravond genoten we vanaf de kuip van de prachtige luchten die de onweer met zich mee bracht en vandaag hadden we een fantastische wind om naar Hellevoetsluis te varen. 13 knp en zo scherp kunnen varen dat we geen enkele keer overstag moesten. Trots op ons zelf en op de boot!!

Morgen blijven we hier nog een dagje. We liggen voor de brug naar de binnenhaven. Dus wederom 1e rang voor alle schepen die morgen met het vestingsdagfeest Hellevoetsluis bezoeken.