Kanaal door Walcheren - Reisverslag uit Veere, Nederland van Iris - WaarBenJij.nu Kanaal door Walcheren - Reisverslag uit Veere, Nederland van Iris - WaarBenJij.nu

Kanaal door Walcheren

Blijf op de hoogte en volg Iris

11 Augustus 2015 | Nederland, Veere

Vandaag door het kanaal van Walcheren naar Veere gevaren. Lekker de toerist uithangen in Nederland. De keersluis in Vlissingen was even lastig. Maar gelukkig lagen we als enige in het kleine sluisje en daarna met de Blauwe Golf door alle bruggen van het kanaal naar Middelburg. Wel handig die Blauwe Golf want dan staan of gaan alle bruggen open die er dan aankomen.
Rondje door Middelburg gelopen en daarna verder door naar Veere. Gezellig midden in de gemeente haven die bomvol wordt gestapeld. En honderden mensen aan de kant om natuurlijk te kijken naar alle missers bij het aanleggen van de bootjes. Maar bij ons hadden ze pech, want dat ging heel soepeltjes.

In Veere vielen we midden in de traditionele markt, dus lekker visje gegeten en echte Zeeuwse aardbeien gekocht. Daarna nog op familie bezoek bij tante Annie die in september 96 wordt. Jan had ze nog nooit gezien, maar werd ook als oude bekende verwelkomd.

Een mooie dag en wel weer lekker om na 2 weken plakkerig zout water op en om de boot weer op zoet water te zijn! wel jammer dat we geen gastland vlaggetjes meer in de mast voeren.