Terug in Vlissingen - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Iris - WaarBenJij.nu Terug in Vlissingen - Reisverslag uit Vlissingen, Nederland van Iris - WaarBenJij.nu

Terug in Vlissingen

Blijf op de hoogte en volg Iris

10 Augustus 2015 | Nederland, Vlissingen

Dachten we vandaag een lekker windje te hebben terug naar Vlissingen was het toch weer dobberen. Nu voor de wind, maar veel klapperen zeilen door de golven. Onderweg nog bedacht dat we een betere koers konden varen als we richting Roompot zouden gaan in plaats van Vlissingen. Route opnieuw uitgezet, maar ik dacht wat zoeken we nou op de Roompot. De wildwaterbaan zijn we wel ontgroeit en discobowlen hoeft nu ook weer niet. Dus opnieuw koers gezet naar Vlissingen. Konden we mooi net buiten de vaargeul varen aan BB. Hadden we ook geen last van de scheepvaart die de Westerschelde op ging. En het was best wel druk met die scheepvaart.
Vlak voordat we de haven ingingen moesten we nog net wijken voor een groot container schip. We hadden gezien op de AIS dat hij richting Oslo zou gaan. Dus langs het strand bij Vlissingen. Maar hij leek toch richting Belgische kust te varen. Totdat hij nog net een haakse bocht maakte. Poging om voorlangs te gaan hebben we gauw opgegeven. Achterlangs was toch beter....

En gaan we nu al naar huis nu we weer in NL zijn? Nee hoor, we gaan de komende dagen eerst eens een klein rondje Zeeland doen. Dan bij Hellevoetsluis weer naar buiten en richting IJmuiden. Daarna zien we wel weer verder.