Doel bereikt! Boulogne Sur Mer - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Iris - WaarBenJij.nu Doel bereikt! Boulogne Sur Mer - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Iris - WaarBenJij.nu

Doel bereikt! Boulogne Sur Mer

Blijf op de hoogte en volg Iris

08 Augustus 2015 | Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

Na nog een dagje Duynkerke zijn we gisteren verder gegaan naar Boulogne. Even puzzelen hoe we dat moesten doen qua stroming en niet met laagwater aankomen. Maar inmiddels zijn we daar wel wat meer bedreven in geworden. 2 uur stroom tegen, dan ongeveer 6 uur stroom mee. En ongeveer 3-2 uur voor HW aankomen.

Bij Calais was het inderdaad behoorlijk druk met in- en uitgaande veerboten, maar alles was goed te overzien en het was natuurlijk weer stralend mooi weer. Ietsje frisser door de wind, maar we hebben niets te klagen. We konden de kusten van Engeland zien liggen. Dus voor de zoveelste keer kwam natuurlijk van Jan de opmerking dat we ook nog gemakkelijk naar Engeland kunnen varen...... Is maar 30 mijl vanaf hier.
Onderweg weer wat dolfintjes en een zeehond gezien. Maar op de foto zetten lukt echt niet.

Na ronding van Cap Griz Nez konden we eindelijk weer de zeilen hijsen. Er was niet veel wind, maar we waren ruim op tijd, dus langzaam dobberen zonder verstorend motor geluid zijn we op Boulogne aangekoerst. De sluis van de eigenlijke Jachthaven ging pas om 16 uur open. Dus we waren te vroeg. Maar dat bracht ons naar de oude Marina die eigenlijk veel leuker is. Ook veel visersbootjes. Wel weer heeeeeeel veeeeeeel Nederlanders. En nu ook wat aardig wat Engelsen gespot. Voornamelijk met motor jachten. Die komen hier even tanken want dat is veel goedkoper dan in Engeland. Dus mogen ze max 300 liter tanken... gelukkig was er nog wat over voor ons......

Vandaag uitslaapdag en maar eens rondstruinen in Boulogne. Ziet er vanaf de haven in ieder geval gezellig uit.

• 08 Augustus 2015 - 15:01

Jose:

Tijd genoeg om ook nog even over te steken?! Ik zou het doen, hebben jullie dat ook in the pocket! Geniet lekker verder.