Blankenberge - Reisverslag uit Blankenberge, België van Iris - WaarBenJij.nu Blankenberge - Reisverslag uit Blankenberge, België van Iris - WaarBenJij.nu

Blankenberge

Blijf op de hoogte en volg Iris

03 Augustus 2015 | België, Blankenberge

Na een dagje luieren in Scheveningen zijn we zaterdagmorgen om 8 uur vertrokken naar Vlissingen. Een prachtig tochtje met weinig wind en weinig golven. Tuffend op de motor varen we langs de Nederlandse kust naar beneden. Even melden bij de Maaspoort dat we willen oversteken, nog even uitwijken voor een containerschip. We hadden haar al gezien en de havendienst riep ons ook nog op. Goeie Service. En verder gaan we langs de zeeuwse eilanden. Opnieuw dolfijntje gespot en later ook nog een prachtige zeehond. Inmiddels is het weer korte broeken weer geworden en doen we de sprayhood/buiskap ook maar naar beneden om wat wind te krijgen en nog meer te genieten van de mooie uitzichten. (Bedankt Peter dat jij vorig jaar ons hier nog eens even op wees. We hebben er nu al veel gebruik van gemaakt)
Rond een of 4 liggen we in Vlissingen. Het voelt al bijna alsof we in het buitenland zijn!!

Zondagmorgen was het even discussie of we wel door het sluisje naar buiten konden in verband met de laagwaterstand en de drempel die in de sluis ligt. Sluiswachter gebeld en het werd nog een kopje koffie drinken.... Ook niet erg want op de sluis heb je prachtige uitzichten vanaf het terras!

Om half 12 varen we dan het sluisje door richting Blankenberge. Het wordt bijna saai. Mooi weer, bijna geen wind en prachtig uitzicht op de kust. Hoera momentje is als we op de vaarkaart de grens passeren tussen Nederland en België. Onze eerste buitenlandse trip op de Iris is een feit. We heisen het gastlandvlaggetje en drinken er als we aankomen een belgisch biertje op!.

En wederom liggen we om 16.00 vast in de haven van Blankenberge. Wat een gezellige drukte hier! Ook veel Nederlanders. Opvalt is dat we geen duitsers zien. Die zitten waarschijnlijk op de nederlandse eilanden of het IJsselmeer.

Vandaag maandag besluiten we een dagje strand te doen in Blankenberge. Eens kijken vanaf de andere kant hoe de scheepjes voorbij varen en dan bedenken hoe leuk het is om op dat bootje op zee te zitten.

• 03 Augustus 2015 - 11:31

Rob:

Hoi Jan en Alice,

Wat leuk dat jullie mijn e-mail adres hebben toegevoegd. Het is leuk om jullie belevenissen te volgen.

Behouden vaart, en veel plezier natuurlijk.

Groet, Rob

• 03 Augustus 2015 - 11:48

Peter Paasse:

Hoi Jan en Alice,

Geweldig om te lezen, lijkt me een mooie tocht en ervaring nog veel plezier gewenst komende weken.

Groeten Peter en Ingrid

• 03 Augustus 2015 - 14:41

Jose :

Mooi avontuur deze zeiltrip. Met een lekker Belgisch biertje erbij is het vast heerlijk genieten van strand en bootjes kijken.